Rowerowy Sosnowiec

Poleć znajomym
 

Rowerowy Sosnowiec

2 mln zł. Taką kwotę ma co roku wydawać Sosnowiec na infrastrukturę rowerową w mieście. Dziś taką deklarację złożył Prezydent Sosnowca Kazimierz Górski. Podczas konferencji prasowej przedstawiono także osobę, z którego opinią przy planowaniu inwestycji rowerowych w mieście mają się liczyć władze miasta. To Rafał Siciński, od dziś społeczny oficer rowerowy.

 

Rafał Siciński to m.in.: organizator Zagłębiowskiej Masy Krytycznej, która od kilku lat cieszy się wśród rowerowych zapaleńców ogromnym zainteresowaniem. - Chcemy wykorzystać jego wiedzę i doświadczenie w tym temacie. My damy środki, ale to fachowcy, ludzie ze stowarzyszeń będą nam podpowiadać, tak aby te inwestycje zadowoliły tych, którzy będą z tego dobrodziejstwa korzystać - powiedział prezydent Sosnowca.

 

Podczas spotkania prezydent Kazimierz Górski zadeklarował, że każdego roku na infrastrukturę rowerową przeznaczone zostaną 2 mln zł.

 

Pierwszym krokiem ku lepszemu ma być instalacja w mieście 20 stacji naprawy rowerów. W planach są śluzy rowerowe na skrzyżowaniach które dadzą rowerzystom pierwszeństwo, kontrapasy na drogach jednokierunkowych które umożliwią rowerzystom jazdę w obu kierunkach i co najważniejsze budowa nowych dróg rowerowych z nawierzchni asfaltowo-mineralnej, a nie z kostki brukowej tak jak ma to miejsce do tej pory. Prezydent Kazimierz Górski oraz Rafał Siciński mówili także o planowanych 17 km dróg rowerowych, które miałyby powstać przy okazji budowy małych centrów przesiadkowych. - Chcemy połączyć istniejące ścieżki w spójną sieć. Na pewno trzeba trochę poprawić istniejące już drogi rowerowe bo w niektórych miejsce jest taka konieczność. Mam nadzieję, że uda się pomysły wdrożyć w życie - podkreślał Siciński.

 

Rafał Siciński prezentuje stację naprawy rowerów

 

Cały program "Rowerowy Sosnowiec" zawart został w 10 punktach, które poniżej prezentujemy:

 

1. W ramach połączeń małych węzłów przesiadkowych postanie 17,5 kilometra dróg rowerowych oraz zostaną przebudowane kładki ( Środula, Naftowa)

2. Corocznie dodatkowo na infrastrukturę rowerową przeznaczymy 2 miliony złotych.

3. Obecne istniejące ścieżki zostaną połączone i przebudowane: przejazdy rowerowe przez przejścia dla pieszych z oznakowaniem poziomym, pionowym i sygnalizacją obniżenie krawężników, remont nawierzchni, przejazdy za wiatami przystankowymi, oznakowanie)

4. Na drogach jednokierunkowych dopuścimy ruch rowerowy ( tam gdzie to możliwe namalowane zostaną kontrapasy)

5. Na drogach pojawią się śluzy rowerowe (namalowanie 10 śluz w technologii grubowarstwowej to 25 tyś zł ) gdzie nie będzie miejsca na pasy dla rowerów w miarę zmian przepisów wprowadzimy. tzw sierżanty.

6. Wszystkie inwestycje drogowe i remonty będą konsultowane pod kątem możliwości budowy infrastruktury rowerowej.

7. Wszystkie nowo budowane drogi rowerowe będą miały nawierzchnie asfaltowo-mineralna i w miarę możliwości będą oddzielone od chodnika dla pieszych.

8. Przed wszystkimi placówkami użyteczności publicznej postawione zostaną stojaki rowerowe w kształcie litery U

9. Zainstalowanych zostanie 20 publicznych stacji napraw rowerów.

10. Powstanie spójny system oznakowanie dróg i ścieżek rowerowych - tablice z kierunkami jazdy, odległościami

 

powrót
  • 1
  • maja 2025Czwartek
Imieniny: Jeremiasz, Berta, Briok, Jeremi, Józef
Pogoda:
  • 14oCTeraz
  • 23oCJutro
  • 24oCPojutrze
OZE dla mieszkańców
Jakość powietrza
Zostaw 1% w Sosowcu



ŚKUP

BeePathNet - Pszczela Ścieżka