- Jesteś tutaj:
- www.sosnowiec.pl
- Urząd
- Aktualne wydarzenia
- Umowa podpisana
Umowa podpisana
12 sierpnia w Urzędzie Miejskim w Sosnowcu podpisano umowę na Budowę Zakładu Przetwarzania i Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Sosnowcu.

Parafowali ją przedstawiciele Miejskiego Zakładu Składowania Odpadów i wykonawcy, którym jest konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A. z siedzibą w Warszawie (Lider Konsorcjum) oraz Acciona Infraestructuras S.A. (Partner Konsorcjum) z siedzibą w Madrycie.
Nowa ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nakłada na gminy obowiązek ustanawiania systemu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, obejmującego przynajmniej takie frakcje jak: papier, metal, tworzywa sztuczne, szkło i opakowania wielomateriałowe oraz odpady ulegające biodegradacji. Projekt obejmuje również wdrażanie systemu w całym mieście.
Utworzonej przez Gminę Sosnowiec w roku 2009 Spółce – Miejski Zakład Składowania Odpadów Sp. z o.o. w Sosnowcu zostały powierzone zadania związane z zagospodarowaniem odpadów na obszarze miasta Sosnowca.
Spółka wykonuje te zadania m. in. poprzez realizację Projektu „Budowa kompleksowego systemu gospodarki odpadami w Sosnowcu”, który staraniem Gminy Sosnowiec w lutym 2010r. otrzymał dofinansowanie w wysokości 44,1 mln zł ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Realizacja Projektu zapewni kompleksowe rozwiązanie problemu gospodarki odpadami w mieście oraz pozwoli na spełnienie obowiązujących w Unii Europejskiej przepisów, które stanowią iż do 16 lipca 2013 roku zgodnie z Dyrektywą 1999/31/WE w sprawie składowania odpadów, wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej są zobowiązane zredukować odpady komunalne ulegające biodegradacji, tak aby nie było składowanych więcej niż 50 % odpadów komunalnych ulegających biodegradacji w stosunku do ich masy wytworzonej w 1995 roku, a po roku 2020 wskaźnik ten nie powinien przekroczyć 35%.
Zakres podpisanego kontraktu obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, realizację robót budowlano-montażowych, dostawę i montaż wyposażenia technologicznego. W zakres czynności wykonawcy wchodzi również przeszkolenie załogi, opracowanie instrukcji eksploatacji oraz przygotowanie dokumentacji wymaganej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie i pozwolenia zintegrowanego.
W ramach przedmiotowego Kontraktu zostanie zrealizowana instalacja sortowania odpadów (przepustowość 70 000 ton rocznie), instalacja kompostowania odpadów zielonych (przepustowość 3 000 ton rocznie), instalacja kompostowania intensywnego odpadów ulegających biodegradacji (przepustowość 13 000 ton rocznie), stacja demontażu odpadów wielkogabarytowych o zdolności przerobowej 3 900 ton rocznie, magazyn odpadów niebezpiecznych, magazyn materiałów budowlanych, oraz komory do składowania odpadów zawierających azbest.
Okres realizacji umowy wynosi 48 miesięcy, okres ten obejmuje 12 miesięcy na wykonanie dokumentacji projektowej, 24 miesiące na wykonanie robót budowlano-montażowych oraz 12 miesięcy na zgłaszanie wad. Wartość kontraktu wynosi 58 233 120 zł (kwota brutto).
powrót
- 24
- kwietnia 2025Czwartek
- 15oCTeraz
- 13oCJutro
- 12oCPojutrze