Rozumiem, zamknij to okno

Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki

Rozumiem, zamknij to okno

Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików „cookies” zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Jeśli nie chcesz, aby pliki „cookies” były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki

Premiera w Teatrze Zagłębia

Poleć znajomym
 

7 stycznia 2012 r. w Teatrze Zagłębia odbędzie się premiera spektaklu „Piaskownica” Michała  Walczaka w reżyserii  Jerzego Bielunasa.

 

Scenografia: Anna Chadaj
Choreografia: Maciej Florek
Muzyka: Mateusz Pospieszalski

Obsada:
Monika Gębala Turystka
Martyna Zaremba Ona
Michał Bałaga On
Aleksander Blitek Koleś
Kamil Bochniak Naukowiec z NASA
Piotr Bułka Batman
Przemysław Kania Batman
Krzysztof Korzeniowski Batman
Andrzej Rozmus Koleś specjalista od tortur


Rzecz dzieje się w piaskownicy, która odgrywa rolę pola walki między kobietą i mężczyzną. Obserwujemy ciekawe studium relacji uczuciowych między bohaterami. On, bezustannie bawiący się samochodzikiem i Batmanem, wchodzi w świat inspirowany obrazami z komiksów i gier komputerowych „Nierealna rzeczywistość” pochłania go na tyle mocno, że zaburza jego relacje z Nią, stając się ucieczką, projekcją kompleksów i głęboko skrywanych lęków. W spektaklu wyimaginowany świat tworzony przez wyobraźnię młodego bohatera wdziera się do piaskownicy: Batman, jego wrogowie i sprzymierzeńcy toczą pojedynki w trójwymiarowej przestrzeni między murami pokrytymi graffiti już nie jako zabawki, ale nadnaturalnej wielkości postaci wyjęte z komiksów.

Jerzy Bielunas
Reżyser teatralny i telewizyjny, wykładowca szkoły teatralnej we Wrocławiu, autor tekstów piosenek w swoich przedstawieniach, ale np. i dla zespołu Voo Voo. Stały współpracownik Przeglądu Piosenki Aktorskiej, dla którego zrealizował wiele widowisk, m.in. Ballady morderców Nicka Cave’a. Reżyseruje telewizyjne koncerty przede wszystkim o tematyce historycznej i polityczno-społecznej (np. z okazji wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, obchodów jubileuszu NSZZ Solidarność), a także widowiska plenerowe, np. w 350. rocznicę obrony Jasnej Góry przed Szwedami na wałach okalających klasztor czy poświęcone Papieżowi Janowi Pawłowi II. Jest autorem koncertów poświeconych piosence polskiej.
Dużo reżyseruje w teatrach dla dzieci, współpracował z telewizyjnym Teatrem Młodego Widza. Lubi wracać do dziecięcej klasyki, np. do101 dalmatyńczyków, Dzikich łabędzi, Olbrzymów – baśni lapońskiej, Czarnoksiężnika z krainy Oz, Doktora Dolittle, Księgi dżungli, W 80 dni dookoła świata. Nie są to spektakle lalkowe, rozgrywane zazwyczaj w żywym planie, wykorzystujące różne formy animacji, ich znakiem firmowym stały się np. wielkie maski. Kilkukrotnie wracał do Pamiętnika z Powstania Warszawskiego Mirona Białoszewskiego, realizował go jako spektakl w szkole teatralnej, jako plenerowe oratorium w rocznicę wybuchu powstania, wreszcie w Teatrze Kamienica w Warszawie. Z autorem muzyki do tych przedsięwzięć Mateuszem Pospieszalskim wydali płytę (2009). Za swe premiery był wielokrotnie nagradzany. Świetne recenzje ma jego ostatnie przedstawienie w Teatrze Kamienica Wroniec wg powieści Jacka Dukaja (2010).

Anna Chadaj
Absolwentka scenografii Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Debiutowała w Teatrze Animacji w Poznaniu scenografią do przedstawienia Wiewiórka w reżyserii Marcina Jarnuszkiewicza. Od 2006 roku tworzy dekoracje dla teatrów lalkowych w całej Polsce. Współpracuje np. z Ewą Piotrowską, Jerzym Bielunasem, Katarzyną Aleksander-Kmieć. W teatrach dramatycznych pracowała z Karoliną Maciejaszek, realizując Woyzecka w Olsztynie czy akcję performatywną Nie-Boska komedia. Powidoki w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Przygotowywała spektakle taneczno-muzyczne, m.in. Zobacz Alicjo w Teatrze Rozrywki w Chorzowie, w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu Ścigając zło, Czarnoksiężnika z krainy Oz. Współpracowała z Muzeum Powstania Warszawskiego przy Jasełkach i Kukiełkach na barykadzie.

Maciej Florek
Tancerz, choreograf. Zwycięzca pierwszej polskiej edycji programu You Can Dance (Po prostu tańcz!) Wielokrotny medalista mistrzostw Polski w tańcu nowoczesnym. Twórca wielu projektów tanecznych i teatralnych w Europie, Ameryce i Afryce. Występował i prowadził warsztaty w teatrach i przestrzeniach miejskich m.in. w Nowym Jorku, Chicago, Zurychu, Windhuku, Berlinie, Sankt Petersburgu, Bazylei, Paryżu, Wiedniu. Avi Kaiser, Sebastian Prantl, Jacek Łumiński, Ira Kodiche, „Storm” Rybicki, Wade Robson to wybitni twórcy teatru tańca, u których uczył się i z którymi współpracował. Tańczył i tworzył choreografię do spektakli i koncertów m.in. na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, Krajowym Festiwalu Piosenki w Opolu, występował na konferencji Tańca Współczesnego oraz Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu i na Biennale Tańca Współczesnego w Poznaniu. Współtworzył jako choreograf i tancerz widowiska reżyserowane przez Jarosława Stańka: pierwsze polskie taneczne show Opentaniec i hiphopowy projekt teatralny 12 ławek, musical Dracula. Tańczył w filmach i teledyskach. Stworzył choreografię do spektaklu Pamiętnik z Powstania Warszawskiego Mirona Białoszewskiego w Teatrze Kamienica w Warszawie w reż. Jerzego Bielunasa z muzyką Mateusza Pospieszalskiego (wg „Polityki” wydarzenie kulturalne 2009) oraz do Złotej różdżki, finału 31. PPA we Wrocławiu. Układał choreografię także do innych premier, w niektórych występował, np.: Księga dżungli w Teatrze Lubuskim w Zielonej Górze, Czarnoksiężnik z Krainy Oz w Teatrze Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Wroniec Jacka Dukaja w Kamienicy.

Mateusz Pospieszalski
Multiinstrumentalista, jego podstawowym instrumentem jest saksofon, ale gra również na fletach, klarnecie basowym, instrumentach klawiszowych i perkusyjnych, akordeonie. Wokalista, kompozytor, aranżer i producent muzyczny. Swój udział zaznaczył w ponad stu wydawnictwach muzycznych, pięć sygnował jedynie własnym nazwiskiem, np. Pamiętnik z Powstania Warszawskiego (wg Mirona Białoszewskiego, 2009). Najbardziej znany z pracy w zespole Voo Voo, z którym gra od 1986 r. Współtworzył awangardę polskiego jazzu, m.in. zespoły Tie Break, Graal, Drum Freaks. Od lat 90. komponuje dla polskiego filmu i teatru. W 1994 za muzykę do Gorącego czwartku w reżyserii Michała Rosy otrzymał nagrodę na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Wielokrotnie był szefem muzycznym dużych przedsięwzięć scenicznych, np. koncertów galowych na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, widowisk telewizyjnych (m.in. Warszawo Ma, Honor jest wasz Solidarni, Pytam o Wolność). Komponuje piosenki m.in. dla Anny Marii Jopek, Justyny Steczkowskiej, Renaty Przemyk. Od 2005 komponuje oraz produkuje płyty dla zespołu Zakopower. Free jazz znajdziemy w jego autorskim projekcie EMPE3 z 2008 r. Współkompozytor i współproducent muzyczny płyty Day By Day zespołu Rastasize (zapis spotkania lidera grupy Dawida Portasza ze światowej sławy muzykami reggae w studio Boba Marleya Tuff Gong na Jamajce). Produkował muzycznie i prowadził koncerty, w których w jego aranżacjach występowali m.in. Dee Dee Bridgewater, Nick Cave, Nigel Kennedy.
 

powrót
  • 26
  • marca 2025Środa
Imieniny: Feliks, Emanuel, Emanuela, Teodor, Larysa
Pogoda:
  • 6oCTeraz
  • 10oCJutro
  • 12oCPojutrze
OZE dla mieszkańców
Jakość powietrza
Zostaw 1% w Sosowcu



ŚKUP

BeePathNet - Pszczela Ścieżka