- Jesteś tutaj:
- www.sosnowiec.pl
- Miasto
- Aktualne wydarzenia
- Edukacja
- Sosnowiecka młodzież ...
Sosnowiecka młodzież rozpoczyna swoją Kampanię
Problem spędzania czasu wolnego przez młodzież z terenu Sosnowca stał się podstawą do zainicjowania Kampanii „Inaczej – alternatywne formy spędzania czasu wolnego przez młodzież” zapoczątkowaną przez uczniów VII LO im. K. K. Baczyńskiego.
W 2008 roku na terenie Sosnowca ujawniono 71 przypadków nietrzeźwych nieletnich. Na 3540 osób doprowadzonych do izb wytrzeźwień 55 z nich to osoby nieletnie, w tym 47 chłopców i 8 dziewcząt. Od stycznia do połowy listopada 2009r. w izbie wytrzeźwień przebywały 122 osoby w wieku do 18 roku życia, z czego 103 stanowili chłopcy, a 19 dziewczęta.Na 86 nieletnich biorących udział w bójce lub pobiciu w 2008r. 36 osób stanowiły osoby nietrzeźwe. 16% osób miało swój pierwszy kontakt z alkoholem w wieku 10-11 lat, a 26% w wieku 12-13 lat. 13% uczniów w wieku 13-17 lat twierdzi, iż ma możliwość bezpośredniego dostępu do narkotyków, a 5% osób z tej kategorii wiekowej twierdzi, iż zażywa marihuanę.
Problem spędzania czasu wolnego przez młodzież z terenu Sosnowca stał się podstawą do zainicjowania Kampanii „Inaczej – alternatywne formy spędzania czasu wolnego przez młodzież” zapoczątkowaną przez uczniów VII LO im. K. K. Baczyńskiego.
Kampania w lutym, początkowo objęła młodzież ZSO 14, a następnie rozszerzyła się na całą dzielnicę Zagórze oraz Środula. 15 marca 2010r. na Sesji Młodzieżowej Rady Miasta Sosnowca uczniowie VII LO zaproponowali włączenie się do Kampanii pozostałym sosnowieckim szkołom.
W ramach wspólnych działań ZSO14 i MRM 22 marca 2010r. w Sali Sesyjnej UM Sosnowca miała miejsce Debata Publiczna „Wolność, a róbta co chceta. Dorośli są odpowiedzialni za to, jak spędzamy czas wolny”, w której uczestniczyli przedstawiciele sosnowieckich szkół. W Debacie głos zabrali: przedstawiciele Rady Miasta, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Wiceprezes TPD. Kolejnym etapem ma być dotarcie do jak najliczniejszej grupy młodzieży szkolnej prowadzone przez uczestników Debaty Publicznej.
Włączenie się Władz Miasta, instytucji oraz lokalnych mediów w zdecydowany sposób wpłynie na skuteczność oddziaływania Kampanii, zagwarantuje dotarcie do jak największej grupy mieszkańców, umożliwi wieloaspektowe oddziaływanie na dotychczasowy sposób myślenia młodzieży i dorosłych oraz zapewni odpowiednią rangę całemu przedsięwzięciu.
Kampania prowadzona jest na terenie Sosnowca oraz Katowic, Dąbrowy Górniczej i Czeladzi. W ramach prowadzonej Kampanii rozpowszechniane są ulotki z informacjami na temat zagrożeń uzależnieniami i przemocą, instytucji, w których można uzyskać profesjonalną pomoc oraz miejsc, gdzie można spędzać czas wolny.
Udostępniona została strona internetowa www.zso14.edu.pl/~inaczej na której można uzyskać dodatkowe, szczegółowe informacje.
Dodatkowym elementem Kampanii jest Reportaż „Inaczej” stworzony przez młodzież VII LO, a rozpowszechniany na terenie sosnowieckich szkół. Reportaż dostępny jest również na stronie internetowej Kampanii.
Celem dotarcia do jak najszerszej grupy młodzieży i dorosłych na terenie całego Miasta rozwieszane są również plakaty.
powrót
- 23
- kwietnia 2025Środa
- 12oCTeraz
- 19oCJutro
- 15oCPojutrze