Chronimy dzieci i młodzież – nie sprzedajemy alkoholu nieletnim

Poleć znajomym
 

Dziś w Sosnowcu ruszyła kampania społeczna pn. „Trzeźwa młodość”. Zainaugurowała ja konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano m.in.: specjalny spot reklamowy. Od dziś będzie on emitowany na łamach TVP.

 

Obejrzyj spot reklamowy klikając TUTAJ.

Chronimy dzieci i młodzież – nie sprzedajemy alkoholu nieletnim


Kampania adresowana jest do osób dorosłych, a szczególnie do sprzedawców napojów alkoholowych. – Chcemy aby przestrzegali oni obowiązującego prawa o niesprzedawaniu napojów alkoholowych osobom nieletnim – podkreśla Andrzej Wojciechowski z Wydziału Zdrowia sosnowieckiego UM, który koordynuje kampanię.

 


Hasłem przewodnie kampanii brzmi: Chronimy dzieci i młodzież – nie sprzedajemy alkoholu nieletnim.

 

 


Kampania „Trzeźwa młodość” realizowana będzie jednocześnie w dwóch miastach zagłębiowskich: w Sosnowcu i w Dąbrowie Górniczej. Patronat nad kampanią objęli Prezydenci tych Miast, jak również Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie. Swój akces również Komenda Miejska Policji w Sosnowcu, która zadeklarowała wzmożenie kontroli w punktach sprzedaży napojów alkoholowych.

 


Kampania potrwa do 9 października. – To oczywiście miesiąc intensywnych działań w tym temacie, ale nie znaczy to, że po 9 października sprawa ucichnie. Mamy do czynienia ze sporym problemem, bo choć świadomość zagrożeń jest spora, to często przymykane jest oko na konsekwencje, które niesie sprzedaż alkoholu nieletnim, a co za tym idzie możliwość spożywania go przez osoby młode. Dlatego też miasto Sosnowiec prowadzi szereg akcji, które mają zapobiec temu zjawisku. Kampania ma być ku temu impulsem – podkreśla Zbigniew Szaleniec, zastępca prezydenta miasta odpowiedzialny w mieście za resort zdrowia.

 


- Uwagę społeczną dorosłych po raz kolejny należy skupić na problemie sprzedaży alkoholu nieletnim. Polskie prawo zabrania sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Zakaz ten jest często łamany i dzieje się to na naszych oczach. Z tego powodu osoby nieletnie ponoszą szkody fizyczne, jak i rozwojowe. Szkody spowodowane piciem przez nastolatków mogą dotyczyć także ludzi dorosłych (akty agresji, napady, gwałty, rozboje, kradzieże, wypadki, przemoc) – wylicza Andrzej Wojciechowski.

 



W ramach kampanii zostaną podjęte następujące działania:

• Dystrybucja plakatów oraz ulotek w punktach sprzedaży alkoholu - akcja ma na celu zwrócenie uwagi zarówno pracowników, jak i klientów punktów sprzedaży alkoholu na problem społeczny, jakim jest spożywanie alkoholu przez nieletnich. Plakaty wyeksponowane w widocznych miejscach w sklepach mają przypominać
o obowiązującym prawie oraz odpowiedzialności osób dorosłych za dzieci i młodzież.

• W Sosnowcu i w Dąbrowie Górniczej zorganizowane zostaną szkolenia dla sprzedawców napojów alkoholowych.

• Przeprowadzane zostaną kontrole w punktach sprzedaży alkoholu - Policja, Straż Miejska oraz członkowie Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

• Kampania w mediach społecznościowych - kampania będzie miała na celu stworzenie elitarnej grupy sklepów oraz młodzieży popierającej akcję. Wolontariusze - nastolatki - będą zaangażowane w prowadzeniu profilu akcji na Facebook-u.

• Zorganizowany zostanie dla młodzieży event

• Działania PR - stały kontakt z mediami lokalnymi i regionalnymi, przygotowywanie informacji prasowych, konferencja prasowe etc.

• Eksperyment badawczy mający na celu zbadanie wpływu szkoleń sprzedawców
i oddziaływań kampanii na wzrost liczby sprzedawców przestrzegających obowiązującego prawa.

 


 

powrót
  • 5
  • sierpnia 2025Wtorek
Imieniny: Nonna, Cyriak, Abel, Maria, Memiusz
Pogoda:
  • 24oCTeraz
  • 21oCJutro
  • 23oCPojutrze
OZE dla mieszkańców
Jakość powietrza
Zostaw 1% w Sosowcu



ŚKUP

BeePathNet - Pszczela Ścieżka