- Jesteś tutaj:
- www.sosnowiec.pl
- Miasto
- Aktualne wydarzenia
Chronimy dzieci i młodzież – nie sprzedajemy alkoholu nieletnim
Dziś w Sosnowcu ruszyła kampania społeczna pn. „Trzeźwa młodość”. Zainaugurowała ja konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano m.in.: specjalny spot reklamowy. Od dziś będzie on emitowany na łamach TVP.

Kampania adresowana jest do osób dorosłych, a szczególnie do sprzedawców napojów alkoholowych. – Chcemy aby przestrzegali oni obowiązującego prawa o niesprzedawaniu napojów alkoholowych osobom nieletnim – podkreśla Andrzej Wojciechowski z Wydziału Zdrowia sosnowieckiego UM, który koordynuje kampanię.
Hasłem przewodnie kampanii brzmi: Chronimy dzieci i młodzież – nie sprzedajemy alkoholu nieletnim.
Kampania „Trzeźwa młodość” realizowana będzie jednocześnie w dwóch miastach zagłębiowskich: w Sosnowcu i w Dąbrowie Górniczej. Patronat nad kampanią objęli Prezydenci tych Miast, jak również Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Warszawie. Swój akces również Komenda Miejska Policji w Sosnowcu, która zadeklarowała wzmożenie kontroli w punktach sprzedaży napojów alkoholowych.
Kampania potrwa do 9 października. – To oczywiście miesiąc intensywnych działań w tym temacie, ale nie znaczy to, że po 9 października sprawa ucichnie. Mamy do czynienia ze sporym problemem, bo choć świadomość zagrożeń jest spora, to często przymykane jest oko na konsekwencje, które niesie sprzedaż alkoholu nieletnim, a co za tym idzie możliwość spożywania go przez osoby młode. Dlatego też miasto Sosnowiec prowadzi szereg akcji, które mają zapobiec temu zjawisku. Kampania ma być ku temu impulsem – podkreśla Zbigniew Szaleniec, zastępca prezydenta miasta odpowiedzialny w mieście za resort zdrowia.
- Uwagę społeczną dorosłych po raz kolejny należy skupić na problemie sprzedaży alkoholu nieletnim. Polskie prawo zabrania sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia. Zakaz ten jest często łamany i dzieje się to na naszych oczach. Z tego powodu osoby nieletnie ponoszą szkody fizyczne, jak i rozwojowe. Szkody spowodowane piciem przez nastolatków mogą dotyczyć także ludzi dorosłych (akty agresji, napady, gwałty, rozboje, kradzieże, wypadki, przemoc) – wylicza Andrzej Wojciechowski.
W ramach kampanii zostaną podjęte następujące działania:
• Dystrybucja plakatów oraz ulotek w punktach sprzedaży alkoholu - akcja ma na celu zwrócenie uwagi zarówno pracowników, jak i klientów punktów sprzedaży alkoholu na problem społeczny, jakim jest spożywanie alkoholu przez nieletnich. Plakaty wyeksponowane w widocznych miejscach w sklepach mają przypominać
o obowiązującym prawie oraz odpowiedzialności osób dorosłych za dzieci i młodzież.
• W Sosnowcu i w Dąbrowie Górniczej zorganizowane zostaną szkolenia dla sprzedawców napojów alkoholowych.
• Przeprowadzane zostaną kontrole w punktach sprzedaży alkoholu - Policja, Straż Miejska oraz członkowie Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
• Kampania w mediach społecznościowych - kampania będzie miała na celu stworzenie elitarnej grupy sklepów oraz młodzieży popierającej akcję. Wolontariusze - nastolatki - będą zaangażowane w prowadzeniu profilu akcji na Facebook-u.
• Zorganizowany zostanie dla młodzieży event
• Działania PR - stały kontakt z mediami lokalnymi i regionalnymi, przygotowywanie informacji prasowych, konferencja prasowe etc.
• Eksperyment badawczy mający na celu zbadanie wpływu szkoleń sprzedawców
i oddziaływań kampanii na wzrost liczby sprzedawców przestrzegających obowiązującego prawa.
- 5
- sierpnia 2025Wtorek
- 24oCTeraz
- 21oCJutro
- 23oCPojutrze