Uwaga! Rozpoczynają się prace modernizacyjne wiaduktu kolejowego przy ul. Piłsudskiego - zmiany w ruchu drogowym

26 czerwca (środa) rozpoczną się prace modernizacyjne wiaduktu kolejowego przy ul. Piłsudskiego w Sosnowcu. W związku z tym wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu pod wiaduktem kolejowym.

Uwaga! Rozpoczynają się prace modernizacyjne wiaduktu kolejowego przy ul. Piłsudskiego - zmiany w ruchu drogowym

 

W pierwszym etapie zamknięte zostaną pasy wewnętrzne drogi. W związku zaleca się korzystać z oznakowanych objazdów ulicami Mireckiego i Grota-Roweckiego. Zmiany dotyczyć także będą ruchu tramwajowego. W godz. 20.00 – 4.00 oraz w weekendy (od piątku od godz. 20.00 do poniedziałku do godz. 4.00) ruch tramwajowy będzie wstrzymany. Podczas wyłączenia ruchu tramwajowego funkcjonować będzie komunikacja zastępcza. Jak poinformował KZK GOP ruch w dni robocze w godzinach 4:00 – 20:00 będzie prowadzony na dotychczasowych zasadach. Zmiany zaczną obowiązywać od piątku 28 czerwca.


Linia nr 15 w czasie prowadzenia prac nie będzie kursowała.

 

Linia nr 21 w czasie prowadzenia prac będzie skrócona do centrum Sosnowca:

Tworzeń Huta Katowice – … – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Dęblińska – Sosnowiec Wspólna – Sosnowiec Małachowskiego – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Estakada – … – Tworzeń Huta Katowice

Linia nr 26 w czasie prowadzenia prac będzie skierowana na Pogoń:

Mysłowice Dworzec PKP – … – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sosnowiec Estakada – Sielec Park – Pogoń Mariacka – Pogoń Kościół – Pogoń Rybna – Pogoń Akademiki

Trasa powrotna:

Pogoń Akademiki – Pogoń Rybna – Pogoń Kościół – Pogoń Mariacka – Sielec Park – Sosnowiec Estakada – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Dęblińska – … – Mysłowice Dworzec PKP

Zostanie uruchomiona linia czasowa nr 35, która w czasie prowadzenia prac będzie obsługiwała trasy Szopienice – Sosnowiec i Sosnowiec – Milowice:

Katowice Plac Miarki – Katowice św. Jana – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Zawodzie Zajezdnia – Szopienice Dwór – Sosnowiec Sobieskiego – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Milowice Pętla

Część kursów będzie realizowanych tylko na odcinku Sosnowiec Sobieskiego – Milowice Pętla.

Linia nr 36 będzie kursowała według zmienionego rozkładu jazdy.

Na linii zastępczej T-15 (trasa podstawowa: Sosnowiec Urząd Miasta – Zagórze Osiedle) zostaną uruchomione dwie dodatkowe trasy wariantowe.

Pierwsza (funkcjonująca w godzinach nocnych) będzie prowadziła z przystanku Zagórze Osiedle ulicami Braci Mieroszewskich, T. Lenartowicza, F. Blachnickiego, 3 Maja, J. Piłsudskiego do przystanku Sosnowiec Aleja Mireckiego:

Zagórze Osiedle – Zagórze Mec – Zagórze Osiedle – Środula Osiedle – Sielec Kąpielisko – Sielec Park – Sosnowiec Estakada – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Aleja Mireckiego

W kierunku przeciwnym trasa wariantowa będzie prowadziła z przystanku Sosnowiec Aleja Mireckiego ulicami J. Piłsudskiego, 3 Maja, F. Blachnickiego, Braci Mieroszewskich do przystanku Zagórze Osiedle:

Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa – Sielec Park – Sielec Kąpielisko – Środula Osiedle – Zagórze Osiedle

Druga trasa wariantowa (funkcjonująca wieczorem i w dni wolne) będzie prowadziła z przystanku Sosnowiec Urząd Miasta ulicami I. Mościckiego, 3 Maja, J. Piłsudskiego do przystanku Sosnowiec Aleja Mireckiego (w kierunku przeciwnym analogicznie):

Sosnowiec Urząd Miasta – Sosnowiec Estakada (tylko w kierunku Alei Mireckiego) – Sosnowiec Aleja Zwycięstwa (tylko w kierunku Urzędu Miasta) – Sosnowiec Dworzec PKP – Sosnowiec Aleja Mireckiego

Przystanek autobusowy Sosnowiec Aleja Mireckiego (dla wysiadających i wsiadających) będzie zlokalizowany na ul. J. Piłsudskiego po zawróceniu na skrzyżowaniu z al. J. Mireckiego (przy kamienicach).

 

Przewiduje się, że prace pierwszego etapu potrwają ok. 2 miesięcy. Wykonawcą gruntownych robót kosmetycznych zabytkowego wiaduktu jest firma Banimex z Będzina.

 


Zabytkowy wiadukt powstał w 1928 roku. Przez lata przejazd pod nim przyprawiał kierowców o ból głowy. Na początku XXI wieku miasto korzystając z unijnych dotacji w kilku etapach przebudowało drogę pod wiaduktem. Dobudowano m.in.: dwie jezdnie i dwa tunele dla pieszych znacznie rozładowując natężenie ruchu w tym newralgicznym miejscu miasta. Konstrukcja wiaduktu, który jest własnością kolei nie była jednak modernizowana.

 


Teraz zajmie się nim firma z Będzina w ramach projektu modernizacji trasy kolejowej Zawiercie – Katowice. Zakres prac przewiduje m.in.: . renowację, naprawę i wymianę uszkodzonych elementów wiaduktu, antykorozyjne zabezpieczenie stalowych przęsęł i podpór, a także montaż nowego oświetlenia pod wiaduktem.