Biuro Rzecznika Praw Pacjenta służy pomocą

Poleć znajomym
 

Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

 

Rzecznik Praw Pacjenta jest centralnym organem administracji rządowej i został powołany ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Podajemy bezpłatną infolinię do Biura  800-190-590 (czynna pn. – pt. w godz. 9.00 - 21.00) połączenia z tel. komórkowych (płatne wg stawek operatora):(22) 833- 08-85; (22) 635- 59-96. Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.


Jeśli jesteś w sytuacji, w której zakład opieki zdrowotnej lub personel udzielający świadczeń zdrowotnych w placówkach publicznych lub prywatnych, naruszył twoje prawa – zgłoś się do Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:
1. Świadczeń zdrowotnych
2. Informacji o swoim stanie zdrowia
3. Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem
4. Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielanie świadczeń zdrowotnych.
5. Poszanowania intymności i godności
6. Dokumentacji medycznej
7. Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
8. Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
9. Opieki duszpasterskiej
10. Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
 

Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
tel. (22) 532 82 50; fax: (22) 833 08 86;
sekretariat@bpp.gov.pl; www.bpp.gov.pl

 

powrót
  • 27
  • kwietnia 2025Niedziela
Imieniny: Felicja, Anastazy, Marcin, Zyta, Piotr
Pogoda:
  • 8oCTeraz
  • 17oCJutro
  • 20oCPojutrze
OZE dla mieszkańców
Jakość powietrza
Zostaw 1% w Sosowcu



ŚKUP

BeePathNet - Pszczela Ścieżka