- Jesteś tutaj:
- www.sosnowiec.pl
- Aktualne wydarzenia
- Edukacja
Konferencja na WSH
Wyższa Szkoła Humanitas, wspólnie z Akademią Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, organizuje konferencję "Zagrożenia wychowawcze cyberprzestrzeni", która odbędzie się 21 października (czwartek) w auli WSH przy ul. Kilińskiego 43 w Sosnowcu. Będzie ona poświęcona niebezpieczeństwom związanym z internetem i popkulturą, a w szczególności problematyce negatywnego wpływu gier i pornografii na psychikę dzieci. Początek o godz. 10.00.
Zagrożenia wychowawcze cyberprzestrzeni mają wielowymiarowy charakter. –Dzieci coraz więcej czasu spędzają przed komputerem, co rodzi negatywne następstwa. Szczególnie niepokojące są uzależnienia, a także przemoc i agresja, przenikające ze świata wirtualnego do rzeczywistego – mówi Ewa Kraus z Instytutu Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas. - Według szacunków amerykańskich psychologów około 5 proc. internatów na świecie jest uzależnionych od sieci. Znane są przypadki zabójstw i samobójstw dokonywanych przez nastolatków, którym nagle odcięto dostęp do internetu. Uzależnienie od sieci rozwija się często na oczach rodziców i nauczycieli, którzy nie są świadomi problemu. Zagrożenia te zostaną szczegółowo omówione podczas konferencji.
W spotkaniu wezmą udział przedstawiciele wielu środowisk: nauczyciele, samorządowcy, kuratorzy, policjanci, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz młodzież. Referaty wygłoszą m.in.: prof. Eugenia Laska z Górnośląskiej Wyższej szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach („Świadomość rodziców wobec korzystania dzieci z mediów”), prof. Józef Bednarek z Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie („Cyberświat nową rzeczywistością społeczno-wychowawczą”), dr Maria Kopsztejn z Kolegium Nauczycielskiego w Bytomiu („Wpływ internetu i gier komputerowych na występowanie zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży”), dr Danuta Szeligiewicz-Urban („Komunikacja interpersonalna nauczyciel – rodzic w dobie rozwoju technik multimedialnych”).
- 22
- kwietnia 2025Wtorek
Waluty: |
---|
Giełda: |
---|