- Jesteś tutaj:
- www.sosnowiec.pl
- Aktualne wydarzenia
- Wiadomości
Energia dla Seniora - warsztaty za nami

24 października odbyły się w Sosnowcu warsztaty „Energia dla Seniora” skierowane do osób starszych. Celem spotkania było wyposażenie uczestników w wiedzę, dzięki której będą się mogli obronić przed praktykami nieuczciwych sprzedawców energii. Patronat nad spotkaniem objęło Miasto, a uczestników przywitała Anna Jedynak, zastępca prezydenta Sosnowca. Warsztaty organizowane przez Rzecznika Praw Klienta, działającego w Grupie TAURON, odbyły się po raz czternasty. Oznacza to, że już ponad tysiąc klientów dowiedziało się jak bezpiecznie zawierać umowy na sprzedaż energii elektrycznej.
- Od kiedy w 2007 roku uwolnił się rynek energii, pojawiła się przestrzeń do działania dla wielu sprzedawców energii. Nie wszyscy działają uczciwie. Częstą praktyką jest podszywanie się pod przedstawicieli Grupy TAURON. Mamy przekonanie, że edukowanie klientów jest najlepszym sposobem na przeciwdziałanie takim praktykom. - mówi Izabela Klusek, Dyrektor Wykonawcza ds. Klienta, TAURON Polska Energia S.A.
Grupa TAURON we współpracy Rzecznikami Konsumentów, realizuje cykl warsztatów „Energia dla Seniora” już od 2015 roku. W akcję zaangażowały się także organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz Seniorów m.in. Uniwersytety III Wieku, Kluby Seniora, Związki Emerytów, Rencistów i Inwalidów i inne. Dzięki partnerom z III sektora organizatorzy mieli szansę dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Rangi wydarzeniu nadaje również obecność i zaangażowanie władz powiatowych i miejskich. W Sosnowcu warsztaty odbyły się w ramach UTW działającego przy Uniwersytecie Śląskim. O prawach konsumenta na rynku energii mówiła Adrianna Peć, Miejski Rzecznik Konsumentów z Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.
- Każde działanie, które pomaga poszerzyć wiedzę naszym mieszkańcom i w jasny sposób pokazać im jakie mają prawa jest mile widziane. Zwłaszcza teraz, gdy tak wiele mówi się o przypadkach naciągania starszych osób do podpisania niekorzystnych umów. – tłumaczy Anna Jedynak, zastępca prezydenta Sosnowca.
Podstawowym celem inicjatywy jest uświadomienie osobom starszym, jak nie dać się oszukać przy zawieraniu umowy sprzedażowej. Uczestnicy warsztatów otrzymują praktycznej pakiet wiedzy na temat sposobów ochrony swojego gospodarstwa domowego przed nieuczciwymi praktykami handlowymi akwizytorów proponujących zmianę sprzedawcy energii elektrycznej. Słuchacze poznają także zasady funkcjonowania rynku energii oraz powiązania pomiędzy obszarami sprzedaży i dystrybucji energii.
- Szczególną uwagę przywiązujemy do jasnej komunikacji podczas warsztatów. Mamy świadomość, że to trudny rynek, a wiele problemów klientów wynika z jego niezrozumienia. Dlatego przygotowując warsztaty postawiliśmy na prosty przekaz. Chcemy żeby klienci przede wszystkim zrozumieli jak działa rynek energii, tylko wtedy będą jego świadomymi uczestnikami - podkreśla Tomasz Topola, Rzecznik Praw Klienta, TAURON Polska Energia S.A.
Warsztaty są także wyjątkową okazją do spotkania się z Klientami, wysłuchania ich uwag, wątpliwości oraz obaw związanych z kontaktami z energetyką w różnych obszarach sprzedaży, dystrybucji
i obsługi.
(fot. Radosław Kaźmierczak)
(fot. Radosław Kaźmierczak)
(fot. Radosław Kaźmierczak)
(fot. Radosław Kaźmierczak)
- 26
- kwietnia 2025Sobota
Waluty: |
---|
Giełda: |
---|