- Jesteś tutaj:
- www.sosnowiec.pl
- Urząd
- Aktualne wydarzenia
Pełnomocnictwa - ZMIANY W ZAKRESIE PEŁNOMOCNICTW
Od 1 marca 2017 r. obowiązują nowe formularze, na których będzie można udzielić pełnomocnictwa w sprawach podatkowych.
Pełnomocnictwa dołączone do akt sprawy przed dniem 1 stycznia 2016 r., a także ich urzędowo poświadczone odpisy oraz uwierzytelnione odpisy, uznaje się za pełnomocnictwa szczególne w rozumieniu art. 138e Ordynacji podatkowej. Wobec powyższego pełnomocnictwa złożone w latach ubiegłych w sprawach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi traktowane będą jak pełnomocnictwa szczególne, udzielone do spraw załatwianych w 2016 r. W przypadku złożenia pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji przed dniem 1 stycznia 2016 r., nie ma obowiązku ponownego składania pełnomocnictwa według nowego wzoru. Wcześniejsze pełnomocnictwa zachowają moc do czasu ich wygaśnięcia lub odwołania.
Obowiązujące wzory pełnomocnictw:
- do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej druk UPL-1P
- szczególne druk PPS-1
- do doręczeń druk PPD-1
- do podpisywania deklaracji składanej za pomocą środków komunikacji elektronicznej druk UPL-1
Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za pełnomocnictwo (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu oraz rodzeństwu) należy uiścić we wpłatomacie Urzędu Miejskiego lub dokonując przelewu na konto prowadzone w banku PKO BANK POLSKI 68 1020 2313 0000 3402 0579 4997
Od 1 lipca 2016 r. weszły w życie przepisy umożliwiające udzielenie pełnomocnictwa ogólnego, które upoważniać będzie do działania we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej. Pełnomocnictwo ogólne mocodawca będzie mógł zgłosić w formie elektronicznej do Ministra Finansów – Centralnego Rejestru Pełnomocnictw Ogólnych. Pełnomocnictwo ogólne będzie można również zgłosić za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Składanie pełnomocnictw ogólnych (ich zmiana i odwołanie) nie będzie podlegało opłacie skarbowej.
Zmiana pełnomocnictwa:
- zawiadomienie o zmianie lub odwołaniu pełnomocnictwa do podpisywania deklaracji składanej w postaci papierowej druk OPL-1P
- zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa do doręczeń druk OPD-1
- zawiadomienie o zmianie / odwołaniu / wypowiedzeniu pełnomocnictwa szczególnego druk OPS-1
Podstawa prawna:
- Ustawa Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r. poz. 201,z późn. zm.)
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 14 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz. U. poz. 333),
- Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 17 lutego 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw (Dz. U. poz. 349).
- 1
- listopada 2024Piątek
- 11oCTeraz
- 10oCJutro
- 6oCPojutrze